Odpowiedzi

2009-12-20T13:15:17+01:00
Mit o Dedalu i Ikarze mówi o odwieczny pragnieniu ludzi - wzbicia sie w powietrze. Ludzie od zawsze chcieli posiąść umiejętoność jaką posługują się ptaki. Niestety Ikar nie posłuchał się mądrego Dedala i choc wzbił sie w przestworza, spadł bo wosk na skrzydłach pod wpływem słońca się roztopił.
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:16:51+01:00
Dedal wraz z synem pochodził z Aten, jednakże po ucieczce mieszkał na Krecie, na której to przysłużył się władcy, tworząc wiele wspaniałych konstrukcji i budowli. Chciał wrócić do swej ojczyzny, jednakże władca wyspy nie zezwolił mu na to, dlatego można uznać, że tym odwiecznym marzeniem jest właśnie powrót do Aten. Do ojczyzny, którą kochał i za którą tęsknił każdego dnia coraz bardziej. Jednakże to była jedna opcja. Drugą możliwością było pragnienie człowieka wzbicia się w powietrze, którego Dedal dokonał - budując skrzydła.
6 3 6