1. co to jest Prawo Ohma , podaj jednostke o wzór
2. oblicz jaki łądunek przepłynie w ciagu 20s przez przewodnik z pradem o natężeniu ( I= twoj numer z dziennika )
3. oblicz natężenie pradu wiedzac ze w czasie 30 s przepłynie ładunek (q= twoj numer z dzinnika)
4. do kazdej wielkości trzeba było podasz wzór , jednostke i symbol a to są wielkości:
-napięcie
-ładunek
-opór elektryczny
-moc
5.co to jest opór elektryczny podaj jednostke i wzór
6- to moj numer z dziennika
prosze pomozcie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:19:17+01:00
2009-12-20T13:22:46+01:00
1 Prawo Ohma mówi że iloraz napięcia i natężenia w danym przewodniku jest stały. R = U/I

2
I=q/t
6=q/20
q=120

3
I=q/t
I=6/30
I=0,2A

4
-napięcie U=W*q [V]
-ładunek q = U/W [C]
-opór elektryczny R = U/I [Ω]
-moc P = U*I [W]

5
Opór elektryczny to iloraz napięcia i natężenia. R = U/I....1Ω

Proszę o naj