Odpowiedzi

2009-12-20T13:24:26+01:00
Ślepota barw jest zazwyczaj wadą wrodzoną, uwarunkowaną genetycznie, dziedziczoną recesywnie w sprzężeniu z chromosomem X.

Recesywnie - sposób dziedziczenia, w którym cecha dziedziczona jest w sprzężeniu z chromosomami innymi niż chromosomy płci i ujawnia się tylko w układzie homozygotycznym, co oznacza, że obydwa allele genu muszą kodować daną cechę.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:23:58+01:00
Daltonizm mozna dzidziczyc w sposob recesywny i sprzężony .
5 4 5
2009-12-20T13:25:54+01:00
Zaburzenie to dziedziczy się w sposób recesywny i sprzężony z chromosomem X (gen barwnika na chromosomie X), co znaczy, że potrzeba 2 zmutowanych kopii genu, aby pojawiły się objawy choroby u kobiety i tylko jednej zmutowanej kopii - by wystąpiły objawy u mężczyzny (ma on tylko jeden chromosom X).
5 5 5