7/97 Podręcznik dla klasy 6 Matematyka z plusem!
Sprzedany na aukcji w 1989roku znaczek pocztow osiągnoł rekordową cenę 1,1mln dolarów amerykańskich. Znaczek miał wymiary 2,8cm x 2.3cm. Ile kosztował każdy milimetr kwadratowy tego znaczka? Wynik zaokrąglij do 1cm (0.01dolara)


8/97 Podręcznik dla klasy 6 Matematyka z plusem!
Ekran monitorama kształt prostokąta o bokach długości 2,7dm i 2dm, a ekran alkulatora ma kstałt prostokąta o bokach długości 10cm i 2cm. Ile razy powierzchnia ekranu kalkulatora jest mniejsz od powierzchni ekranu monitora?

9/97 Podręcznik dla klasy 6 Matematyka Z Plusem!
Balkon ma kształt prostokąta o wymiarach 4m x 1.5m. Ile płytek terakoty w kształcie kwadratu o boku 10cm potrzeba do wyłożenia podłogi tego balkonu?


10/97 Podręcznik dla klasy 6 Matematyka z Plusem!
Prostokątny obrazek o wymiarach 20cm x 35cm naklejono na płytę pilśniową w kształcie prostokąta o wymiarach 50cm x 40cm. Jakie pole ma powierzchnia wokół obrazka?



BŁAGAM POMOCY!



2

Odpowiedzi

2009-12-20T13:30:45+01:00
7/97 1708,07 dolara
8/97 monitora : 5,7dm
kalkuratora : 20cm
czyli 28,5 raza większy
9/97 600 płytek
10/97 1300 cm kwadratowych
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T16:27:06+01:00
7/97
2,8*2,3=6,44cm²
6,44cm²=644mm²
644mm² - 1.100.000
1mm² - x

x=1*1100000/644
x~=1708,01USD
ODP.: 1mm² obrazu kosztuje 1708,01 dolarów.

8/97
2,7dm = 27cm
2dm=20cm

P₁=27*20=540cm²
P₂=10*2=20cm²

540/20=27

Odp.: Powierzchnia ekranu kalkulatora jest 27 razy mniejsza

9/97
4m=400cm
1,5=150cm


P₁=150*400=60000cm²
P₂=10²=100cm²
60000/100=600
Odp.: Do wyłożenia balkonu potrzeba 600 płytek.

10/97
P₁=50*40=2000cm²
P₂=20*35=700cm²
P₁-P₂=2000-700=1300cm²
Odp.: Powierzchnia wokół obrazka ma 1300cm².
1 5 1