Odpowiedzi

2009-12-20T13:28:45+01:00
Trzeba zastosować prawo Ohma dla całego obwodu.
Napięcie na zaciskach ogniwa jest mniejsze od SEM o spadek napięcia na oporze wewnętrznym ogniwa.
I=E/(R+Rw)
I=6V/(2+4)Ω=1A
U=I*R=1A*4Ω=4V - napięcie na zaciskach ogniwa a jednocześnie na odbiorniku, a spadek napięcia na oporze wewnętrznym
ΔU=I*Rw=1A*2Ω=2V
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:33:29+01:00
Dane:
ε = 6 V
r = 2 Ω
R = 4 Ω

Szukane:
ΔV = ?


Rozwiązanie:
I=ε/R+r
I=6/4+2
I=1A

U=ε-Ir
V=6-1*2=4A

Różnica potencjałów na biegunach ogniwa wynosi 4 V