Rozwiąż równianie.

| ½x+y = 40
| 0,1*½x+0,02y = 0,03 (½x+y) | - to klamerka

Ma wyjść:

x=10
y=35

Z góry dziękuję. Dam NAJJ za CAŁE ROZWIĄZANIE. Bardzo prosze napisac mi całe rozwiązanie... Będe bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, Electr0o

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:28:30+01:00
| ½x+y = 40
| 0,1*½x+0,02y = 0,03 (½x+y)

| ½x+y = 40
| (1/10 *1/2) x + 2/100y = (3/100*1/2)x + 3/100y

| y = 40 -1/2x
1/20x + 2/100y = 3/200x + 3/100y /*200

|y = 40 -1/2x
| 10x + 4y = 3x + 6y

10x - 3x = 6y-4y
7x = 2y
7x = 80-x
8x = 80
x = 10
y = 40 -5 = 35

  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T13:28:31+01:00
| ½x+y = 40
| 0,1*½x+0,02y = 0,03 (½x+y)

1/2x = 40-y
0,1*(40-y) + 0,02y = 0,03(40-y+y)
4-0,1y +0,02y = 1,2
-0,08y = 1,2-4
-0,08y = -2,8/ :-0,08
y= 35

1/2 x = 40-35
1/2 x = 5 /*2
x=10