Wino pozostawione w otwartym naczyniu traci smak. Mówi się, że kwaśnieje. Wskaż reakcję, która przedstawia przebieg tego procesu.

C2H5OH+ 3O2 ---> 2CO2 + 3H2O
C2H5OH+ 3O2 ---> CH3 COOH + H2O
2CH3OH + 3O2 ---> 2CO2 + 4H2O
CH3COOH + 2O2 ---> 2CO2 + 2 H2O

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:32:51+01:00
Reakcja druga
powstaje CH3COOH (ocet)
1 1 1
2009-12-20T13:35:38+01:00
Powstaje w wyniku procesu fermentacji octowej - utlenienia alkoholu pod wpływem powietrza i bakterii (kwaśnienie napojów alkoholowych jak piwo, wino pozostawionych w otwartych naczyniach):

C2H5OH + O2 --> CH3COOH + H2O

nie bardzo ogarniam czemu masz tam w 2 reakcji "+3O2" ?