Odpowiedzi

2009-12-20T13:31:41+01:00
Iluminacja to średniowieczne zdobnictwo książkowe.W jednym znaczeniu za iluminacje uważa się dekoracje, nie zaliczając do nich ilustracji, gdyż będąc ozdobami rzadko nawiązywały do treści dzieła.Słowo iluminacja wywodzi się od łacińskiego illuminare (rozświetlać) i oznaczało zdobienie złotem książki.
48 3 48
2009-12-20T13:33:57+01:00
Iluminacja – średniowieczne zdobnictwo książkowe, pierwotnie w postaci ozdobnych linii i inicjałów oraz coraz bardziej skomplikowanych wzorów. Wraz z rozwojem iluminatorstwa pojawiają się złocenia, które mogły przejawiać się nawet w formie złotych liter (codex aureus) pisanych na barwionym purpurą pergaminie.

Iluminacja (oświetlenie) - określenie oświetlenia obiektów architektonicznych, mającego na celu uczynienie ich widocznych nocą, wyeksponowanie, tworzenie nastroju oraz pokazanie istotnych detali.

Iluminacja(psychologia) - w psychologii poznawczej zjawisko pojawienia się w umyśle gotowego rozwiązania danego problemu po okresie nieświadomego rozwiązywania tego problemu (inkubacji). Olśnienie jest zwykle bardzo przyjemne i uważa się, że jest jednym z istotonych motywatorów twórczości.

Do starożytności odnosi się to pierwsze.
59 3 59
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:34:49+01:00
1.oświetlenie,
2.ozdoba rysunkowa książki nie związana tematycznie z treścią utworu;
3.wykonana ręcznie artystyczna ilustracja tekstu rękopiśmiennego

Do średniowiecza odnosi się punkt 3 i punkt 2.

W średniowieczu zakonnicy przepisujący księgi robili różne ozdoby i dlatego :)
67 4 67