Odpowiedzi

2009-12-20T13:38:05+01:00
Stosunek pól dwóch trapezów podobnych jest o 12 większy od stosunku ich obwodów. Wyznacz skalę podobieństwa tych trapezów.
k - skala(stosunek obowdów)
k² - stosunek pol (skala do kwadratu)

k²=k +12
k²-k-12=0

Δ=1+48=49

k=-3
lub
k= 4
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:37:59+01:00
Stosunek obwodów, to skala
stosunek pól, to kwadrat skali

x - skala

x² = x + 12
x² - x - 12 = 0
Δ = 49
√Δ = 7
x₁ = 1-7/2 = -3 ---> odrzucone (stosunek obwodów nie może być liczbą ujemną)
x₂ = 1+7/2 = 4

odp. skala = 4
2 5 2