Zagadka Matematyczna - ŚWIATECZNE DRZEWKO

Każde z dzieci : Tomek,Jacek,Basia,Monika,Karol i Michał ma swoje świąteczne drzewko. Każde drzewko jest przystrojone cukierkami (22,14,26,21,29,13) i bombkami ( 43,17,48,24,19,41)
Odgadnij ile cukierków i ile bombek ma na choince każde z dzieci jeżeli wiadomo że:

- Karol ma o 19 więcej bombek niż cukierków
- Na choince Tomka jest nie więcej niz 42 bombki
- Tomek nie ma na swoim drzewku ani 21 ani 22 cukierków
- Tomek na na choince najmniej bombek
- Drzewko, które ma 43 bombki,nie ma 21 cukierków
- Drzewko jacka ma najmni4ej cukierków i nie ma więcej niż 40 bombek
-Monika ma o 27 więcej bopmbek niż cukierków
-Choinka Michała ma nie więcej niż 42 bombki
-Na drzewku Michała znajduje się o 2 cukierki więcej niż bombek

bardzo bym prosił o zrobienie tego zadania

3

Odpowiedzi

2009-12-20T13:52:03+01:00
Tomek - 26 cukierków 17 bombek
Jacek - 13 cukierków 24 bombki
Karol - 29 cukierków 48 bombek
Basia - 22 cukierki 43 bombki
Monika - 14 cukierków 41 bombek
Michał - 21 cukierków 19 bombek

Tłumaczenia nie daję , bo byłoby tego strasznie dużo ...
2 5 2
2009-12-20T13:53:15+01:00
Tomek 14 cukierkow i 17 bombek
karol 22 cukierki i 41 bombek
jacek 13 cukierkow i 19 bombek
monika 21 cukierkow i 48 bombek
michal 26 cukierkow i 24 bombki
basia 29 cukierkow i 43 bombki


hmm co ciekawe inne rozwiazanie jak kolegi wyzej... a wydaje mi sie że dobrze i że kazde załozenie spelnilem...
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:59:12+01:00
Tomek-17,14 bo nie więcej niż 42 bombki; nie 21lub 22 cukierki; najmniej bombek
jacek-19,13 bo najmniej cukierków; nie więcej iż 40 bombek
basia-43,29 bo nie ma 21 cukierków
monika-48,21 bo o 27 bombek więcej
karol-41,22 bo o 19 bombek więcej
michał-24,26 bo nie więcej niż 42 bombki, o 2 cukierki więcej
pierwsza liczba to ilość bombek, a druga to cukierki
1 5 1