Oblicz gęstość szkła okiennego, z którego wykonano szybę o wymiarach 50cm/100cm/0,5cm. Masa szkła wynosi 6250g.

dzieki z góry za pomoc, i proszę o napisanie językiem zrozumiałym dla tak ''domyślnej'' osoby jak ja ; >
dzieki dzieki dzieki ; *

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:47:38+01:00
Witam ;)

Więc liczysz objętość: 50cm x 100cm x 0,5cm= 2500cm3
V więc= 2500cm3
m= 6250g

d= m/v= 6250g/ 2500cm3= 2,5g/cm3

:)
2009-12-20T13:49:12+01:00
Obliczam objętość szkła
V=50cm*100cm*0,5cm=2500cm³
obliczam gęstość szkła ρ czyt. ro
ρ=m/V=6250g/2500cm³=2,5g/cm³
gęstość jest to masa 1cm³ materiału
gęstość wyrażamy również w kg/m³
2,5g/cm³=0,0025kg/0,000001m³=2500kg/m³