Cztery jednakowe puszki oklejono taśmą . każda puszka ma śednicę długości 5cm . Jaką co najmniej długośc musi miec taśma ?

na zdjeciu jest widok od góry . czerwona linia to taśma otaczająca puszki ; )

http://zapodaj.net/8362af2d79d8.bmp.html

skopjujcie link bo nie mogłam dodac jako załącznik ; <

3

Odpowiedzi

2009-12-20T13:47:05+01:00
4*5+2π*2,5≈
20+5*3*3,14≈
20+15,7≈35,7 cm
38 2 38
2009-12-20T13:46:38+01:00
Taśma w sumi zrobi 1 okrąg, więc 5πcm i 4 średnice, więc 20cm. W sumie 20cm i 5πcm = 5(4+π)cm

Moj wynik jest dokładne, więc proszę o naj ;]
40 2 40
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:56:19+01:00
L-dł.okręgu
l=2*3,14*r
l=2*3,14*2,5
l=15,7cm > [suma1\4 każdego koła]

dł.taś

15,7+(2,5+2,5)*4=35,7cm

Tasiemka powinna mieć co najmniej 35,7cm
41 4 41