Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T14:01:42+01:00
90+ x + (x+50) = 180
140+2x=180
x=20

Odp. Kąty mają miary : 90 , 20 , 70.

Proszę o naj ;]
2009-12-20T14:02:26+01:00
Rozwiązanie :
jeden z kątów - 90 stopni (kąt prosty)
drugi kąt - 180 - 90 = 90 stopni
(90 - 50) : 2 = 20
trzeci kąt - 20 + 50 = 70 stopni

Odpowiedź : Pierwszy kąt - 90 stopni, drugi kąt - 20 stopni, trzeci kąt - 70 stopni.

PS: W razie czego mogę dokładniej wytłumaczyc ;]