Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T11:17:40+01:00
RADOŚĆ
Kiedy człowiek jest szczęśliwy, od razu pojawia się u niego uśmiech na twarzy. Nie myśli wtedy o smutkach, a jedynie o tym, co go uszczęśliwia. Chce mu się żyć. Wszystkie troski odchodza w dal. Zaraża optymizmem. Wie, że coś mu się w życiu udało. Chciałby podzielić się z innymi swoim optymizmem i nie zazdrości innym.
2009-12-28T16:05:29+01:00
Wstręt
to silna emocja, wyrażająca niechęć, odrazę do czegoś, kogoś, jakiejś sytuacji. Czynnik wywołujący wstręt może mieć charakter materialny (np. szczur, ścieki, kał, padlina) lub abstrakcyjny (brzydzę się kradzieżą).Wstręt przejawia się jako dystansowanie się od jakiegoś obiektu, wydarzenia, lub jakiejś sytuacji i daje się scharakteryzować jako odrzucenie.Swoistą cechą wstrętu jest odraza. Doświadczenie wstrętu jest raczej krótkotrwałe. Do wstrętu często odwołują się dowcipy, a w pewnych budzących wstręt sytuacjach typową reakcją jest śmiech (a nie mimika twarzy wyrażająca wstręt)