Odpowiedzi

2009-12-20T14:05:36+01:00
1/6 z 11godz = 110min = 1godz 50min

5/6 z 11godz = 1/6 * 5 = 550min

550min = 9godz 10min
2009-12-20T14:07:38+01:00
11 godzin = 660 minut
5/6 z 660 minut - nauka matematyki
5/6 * 660 = (5 * 660) : 6 = 3300 : 6 = 550 minut
550 minut : 60 = 9 godzin i 10 minut
Odp. Janek uczył się matematyki przez 9 godzin i 10 minut
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T14:21:58+01:00
Janek obliczył, że w ciągu tygodnia przeznaczył na naukę 11 godzin, z czego 5/6 na przygotowanie się do matematyki. Ile godzin i minut przeznaczył w ciągu tego tygodnia na uczenie się matematyki?

11 godzin nauki
5/6 * 11 h= 55/6 h= 9 i 1/6 h =9 h i 10 minut
( bo 1/6 h=1/6 * 60 min =60/6 min=10 min)

Janek przeznaczył w ciągu tego tygodnia na uczenie się matematyki 9h i 10 minut