Odpowiedzi

2009-12-20T14:15:04+01:00
Zad1
-15 2/3 = -94/6
-4 1/6 = -25/6
-94/6 - (-25/6) = -94/6 + 25/6 = -69/6

4,8 = 48/10
-12,3 = -123/10
48/10 + (-123/10) = 48/10 - 123/10 = -75/10

-69/6 + (-75/10) = -690/60 - 450/60 = -1140/60 = -19


Zad2
-6 2/3 = -160/24

-10 + (-4 1/8) = -240/24 - 99/24 = -339/24

-160/24 - 339/24 = -499/24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T14:16:03+01:00
Zad.1
Do różnicy liczy -15 2/3 i -4 1/6 dodaj sumę liczb 4,8 i -12,3

(-15 2/3-(-4 1/6))+(4,8-12,3)= -11 1/2-7,5=-11,5-7,5=-19

Zad.2
Do liczby -6 2/3 dodaj sumę liczby -10 i -4 1/8

-6 2/3+(-10+(-4 1/8))= -6 2/3 -14 1/8= -20 19/24
2009-12-20T14:41:39+01:00
Zad. 1
[-15 2/3 - (-4 1/6)] + [4,8 + (-12,3)] = (-11,5) + (-7,5) = -19

Zad. 2
-6 2/3 + [-10 + (-4 1/8)] = -6 16/24 + (-14 3/24) = -20 19/24