W kwadracie którego bok ma długość 16cm. odcięto 4 noroża. Każde z nich ist trójkątem prostokątnym, równoramiennym , którego przyprostokątna ma długość 2,5cm. Jaki procent pola kwadratu został oscięty? Wynik podaj z dokładnością do 1%


Z góry dzięki !!!

2

Odpowiedzi

2009-12-20T14:13:08+01:00
16 × 16 = 256 cm²
2,5 × 2,5 × 4 = 25 cm²
256 ÷ 25 = 10,24
Z dokładnością do 1% to 10%
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T14:31:44+01:00
Pole kwadratu o boku x=16cm obliczamy:

Pk = x² = (16cm)² = 256cm²

Pole trójkąta prostokątnego równoramiennego o ramieniu równym y (które w tym przypadku jest przyprostokątną) obliczamy:

Pt=½y²
y = 2,5cm
4 Pt = 4*½(2,5cm)² = 2*(2,5cm)²=2* 6,25cm² = 12,5cm²


Pk = 256 cm²
4Pt = 12,5 cm²

(12,5 / 256)*100 ≈ 4,8

Odp. Odcięto ≈ 5% kwadratu

16 4 16