Pewna dama ma 4 różne kapelusze, 6 różnych kolorowych sukienek i 10 różnych par atłasowych pantofelków. Na ile sposobów ta dama może sie wystroić, zakładając sukienkę,pantofelki i kapelusz?
prosze o całe rozwiązanie ,z góry dziękuję.

3

Odpowiedzi

2009-12-23T11:18:17+01:00
4*6*10=240

Odp. Dama może się ubrać na 240 sposobów
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T12:32:01+01:00
Jest to iloczyn ilości tych rzeczy:
4*6*10=240, bo każdego dnia może założyć jeden z 4 kapeluszy, jedną z 6 sukienek i jedną z 10 par pantofelków.
Odp. Na 240 sposobów może ta dama się ubrać.
1 5 1
2009-12-23T12:44:44+01:00
Pewna dama ma 4 różne kapelusze, 6 różnych kolorowych sukienek i 10 różnych par atłasowych pantofelków. Na ile sposobów ta dama może sie wystroić, zakładając sukienkę,pantofelki i kapelusz?

6*4*10=240

:))
pozdrawiam