1. a) Zapisz każdą z poniższych liczb w postaci potęg liczby 10.
100 do 9, 1000 do 7, 100000 do 11
b) zapisz każdą z poniższych liczb w postaci potęgi liczby 0,1.
0,01 do 4, 0,001 do 9, 0,00001 do 8
2. Zapisz w postaci potęgi o podstawie mniejszej od 10:
a) 16 do 4, b) 25 do 2, c) 32 do 3, d) 27 do 6, e) 125 do 5
Poproszę z obliczeniami.
Dzięki ;)

2

Odpowiedzi

2009-09-14T15:18:01+02:00
1. a) Zapisz każdą z poniższych liczb w postaci potęg liczby 10.
100 do 9=10do10
1000 do 7= 10 do 9
100000 do 11=10do15
b) zapisz każdą z poniższych liczb w postaci potęgi liczby 0,1.
0,01 do 4=0,1do5
0,001 do 9=0,1do11
0,00001 do 8=0,1do 12
2. Zapisz w postaci potęgi o podstawie mniejszej od 10:
a) 16 do 4, =1,6do14
b) 25 do 2, =2,5do12
c) 32 do 3, =3,2do13
d) 27 do 6, =2,7do16
e) 125 do 5=1,25do105
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T15:36:05+02:00
1. a) Zapisz każdą z poniższych liczb w postaci potęg liczby 10.
100 do 9=10 do 18
1000 do 7= 10 do 21
100000 do 11=10 do 55
b) zapisz każdą z poniższych liczb w postaci potęgi liczby 0,1.
0,01 do 4=0,1 do 8
0,001 do 9=0,1 do 27
0,00001 do 8=0,1 do 40
2. Zapisz w postaci potęgi o podstawie mniejszej od 10:
a) 16 do 4, =(4*4) do 4=(2*2*2*2) do 4=2⁴+2⁴+2⁴+2⁴=2 do 16
b) 25 do 2, =5 do 4
c) 32 do 3, =2 do 15
d) 27 do 6, =3 do 18
e) 125 do 5=5 do 15