Odpowiedzi

2009-12-20T14:29:14+01:00
H = 1/4 * 11,6cm = 2,9cm
P = (a+b)/2*h = 21,17cm²

Proszę o naj ;]
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T14:30:21+01:00
Krótsza podstawa:3cm
dłuższa podstawa:11,6cm
wysokość 11,6:4=2,9cm
Pole:(3+11,6):2*2,9=21,17
2 3 2
2009-12-20T14:34:25+01:00
1. rysujemy sobie rysunek trapezu;
2. obliczamy wysokość;

11,6 - 100%
x - 25%
x = 2,9
h = 2,9

P= a + b : 2 x h
P= 3cm + 11,6cm : 2 x 2,9 = 14,6 : 2 x 2,9 = 7,3 x 2,9 = 21,17 cm²
2 2 2