Odpowiedzi

2009-12-20T14:38:12+01:00
7x+7y=21
2x+5y+8=14

7x=21-7y/:7
2x+5y+4=14

x=3-y
2x+5y+4=14

x=3-y
2*(3-y)+5y+4=14

x=3-y
6-2y+5y+4=14

x=3-y
-2y+5y=14-6-4

x=3-y
3y=4/:3

x=3-y
y=1,3

x=3-1,3
y=1,3

X=1,7
Y=1,3


ROZWIĄZANE :)

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T14:40:17+01:00
7x=21-7y /:7
2x+5y+8=14

x=3-y
2*(3-y)+5y+8=14

x=3-y
6-2y+5y+8=14

x=3-y
2y+5y=14-6-8

x=3-y
7y=0 /:7

x=3-y
y=0

x=3-0=3
y=0

x=3
y=0

Sprawdzenie:
7*3+7*0=21+0=21
2*3+5*0+8=6+0+8=14