Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T14:39:09+01:00
Podstawa jest kwadratem, więc przekątna podstawy wynosi a*sqrt(2), czyli w naszym przypadku
1*sqrt(2)
Wysokość wynosi 6 cm, więc z Twierdzenia Pitagorasa przekątna będzie miała:
6²+sqrt(2)²=x²
x²=38
x=sqrt(38) v x=-sqrt(38) <-- dł. nie może być ujemna

Odp. długość przekątnej wynosi √38 cm ≈ 6,16 cm

sqrt- pierwiastek
2009-12-20T14:40:29+01:00
X = przekątna podstawy
a = krawędź podstawy
x = a√2
x = √2

D = przekątna graniastosłupa
h = wysokość graniastosłupa
D² = x² + h²
D² = (√2)² + 6²
D² = 2 + 36
D² = 38
D = √38 ≈ 6,16