Proszę koniecznie o całe działania ! a NIE TYLKO WYNIK !
a) zamień na cm2 ( centymetry kwadratowe)
240 mm2 =
175000 mm2 =
0,4 dm2 =
12 dm2 =
21,15 dm2 =
0,012 m2 =
1,03 m2 =
12,5 m2 =

b) zamień na m2 (metry kwadratowe)
7185 dm2 =
164000 dm2 =
42,5 a =
0,2 ha =
1,05 ha =
0,07 km2 =

c) zamień na ARY (a)
12,5 ha =
0,0007 km2 =
1,2 km2 =
14 m2 =
2700 m2 =
12730 m2 =
0,4 ha =
1,35 ha =

d) zamień na HEKTARY (ha)
174500 m2 =
2105000 m² =
30 a =
290 a =
102000 a =
0,75 km² =
21,5 km² =

jeszcze raz proszę o CAŁE DZIAŁANIE !
I z góry dzięki ; ))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T15:04:05+01:00
A) zamień na cm2 ( centymetry kwadratowe)
240 mm2 =240 / 100 cm2= 2, 4 cm2
175000 mm2 = 175000 / 100cm2=1750 cm2
0,4 dm2 = 0.4*100 cm2=40cm2
12 dm2 = 12*100cm2-1200cm2
21,15 dm2 = 21.15*100cm2=2115cm2
0,012 m2 =0.012*10000cm2=120cm2
1,03 m2 =1.03*10000cm2=10300cm2
12,5 m2 =12,5*10000cm2=125000cm2

b) zamień na m2 (metry kwadratowe)
7185 dm2 =7185/100m2=71,85m2
164000 dm2 =164000/100m2=1640m2
42,5 a =42,5*100m2=425m2
0,2 ha =0.2*10000m2=2000m2
1,05 ha =1.05*10000m2=10500m2
0,07 km2 =0.07*1000000m2=70000m2

c) zamień na ARY (a)
12,5 ha =12,5*100a=1250a
0,0007 km2 =0,0007*10000a=7a
1,2 km2 =1.2*10000a=12000a
14 m2 =14/100a=0.14a
2700 m2 =2700/100a=27a
12730 m2 =12730/100a=127,3a
0,4 ha =0,4*100a=40a
1,35 ha =1,35*100a=135a

d) zamień na HEKTARY (ha)
174500 m2 =174500/10000ha=17,45ha
2105000 m² =2105000/10000ha=210,5ha
30 a =30/100ha=0.3ha
290 a =290/100ha=2,9ha
102000 a =102000/100ha1020ha
0,75 km² =0,75*100ha=75ha
21,5 km² =21,5*100ha=2150ha
2 5 2
2009-12-20T15:09:34+01:00
A)
240mm2= 240mm2 : 100cm2 = 2,40cm2
175000mm2= 175000mm2 : 100cm2 = 1750cm2
0,4 dm2 = 0,4dm2 x 100cm2 = 40cm2
12 dm2 = 12dm2 x 100cm2 = 1200cm2
21,15 dm2 =21,15dm2 x 100cm2 = 2115cm2
0,012 m2 =0,012m2 x 10000cm2 = 120cm2
1,03 m2 =1,03m2 x 10000cm2 = 10300cm2
12,5 m2 =12,5m2 x 10000cm2 = 125000cm2
b)
7185 dm2 = 7185dm2 : 100m2 = 71,85m2
164000 dm2 = 164000dm2 : 100m2 = 1640m2
42,5 a = 42,5a x 100m2 = 4250m2
0,2 ha =0,2ha x 10000m2 = 2000m2
1,05 ha =1,05ha x 10000m2 = 10500m2
0,07 km2 =0,07km2 x 1000000m2 = 70000m2
c)
12,5 ha = 12,5ha x 100a = 1250a
0,0007 km2 = 0,0007km2 x 10000a = 7a
1,2 km2 = 1,2km2 x 10000a = 12000a
14 m2 = 14m2 : 100a = 0,14a
2700 m2 =2700m2 : 100a = 27a
12730 m2 =12730m2 : 100 = 127,30a
0,4 ha =0,4ha x 100a = 40a
1,35 ha =1,35ha x 100a = 135a
d)
174500 m2 = 174500m2 : 10000 = 17,45ha
2105000 m² = 2105000m2 :10000 = 210,5000ha
30 a = 30a : 100 = 0,30ha
290 a = 290a : 100 = 2,90ha
102000 a = 102000a : 1000 = 1020ha
0,75 km² = 0,75km2 x 10000 =7500ha
21,5 km² =21,5km2 x 10000 = 215000ha

nie jestem pewny czy dobrze o jest zrobione
1 5 1