Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T14:52:50+01:00
Obliczamy obwód kółka:
2πr = 2 * 22/7 * 0,5 m = 22/7 = 3,14 m

1000 : 22/7 ≠ 318 obrotów
1 1 1
2009-12-20T15:03:11+01:00
2p=π d
d=50cm
2p=50π
1km=100000cm
100000:50π =2000π
2000*22/7≈ 6285,7142..

Odp:.Koło o średnicy 50cm wykona 6285 pełnych obrotów na drodze 1km.
2 2 2
2009-12-20T15:06:21+01:00
Obliczamy obwód koła
2πr = 2 x 0,5 m x 22/7 = 1 m x 22/7 = 3,14 m

1 km = 1000 m

1000 m : 22/7 ≈ 318 obrotów
3 3 3