Odpowiedzi

2009-12-20T15:25:00+01:00
C=d=10 cm
a=10
h=8cm
P=128cm2
128=1/2(10+b)8
128=4(10+b)
128=40+4b
4b=88\:4
b=22
Ob=10+10+10+22=52 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T15:26:24+01:00
Jest to trapez równoramienny
a=10
c=10
h=8
P=128
(a+b)h/2=128
(10+b)8/2=128
40+4b=128
4b=88
b=22
a+b+2c=10+22+20=52cm
2009-12-20T15:31:19+01:00
Dane:
h=8 cm
a=10 cm
b=?
r1,r2=10 cm
P=128cm² gdzie P trapezu=[(a+b)*h]/2
podstawiamy do wzoru:
128=[(10+b)*8]/2
2*128=(10+b)*8
256=80+8b
256-80=8b
176=8b
b=176/8
b=22 cm

Liczymy obwód:
3*10+22 = 52 cm

Odp. Obwód tego trapezu=52 cm
1 5 1