UKŁADY RÓWNAŃ :
Oślice niosła wino i uginając się, pod jego ciężarem, skarżyła się mułowi, który jej towarzyszył. Muł rzekł :
Czemu ty narzekasz, oślico? Gdybym ja wziął jedna z twoich miar, to ładunek mój byłby dwa razy większy od twego, a gdybyś ty wzięła jedną z moich miar, to ja dźwigałbym tyle samo co ty.
Ile miar nosiła oślica, a ile muł?

3

Odpowiedzi

2009-12-20T15:28:06+01:00
X-oslica y-muł

2*(x-1)=y+1
x+1=y-1

2x-2=y+1
x+1=y-1

2x-y=3
x-y=-2 /*(-1)

2x-y=3
-x+y=2

x=5
y=7
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T15:31:51+01:00
X - ilosc miar oslicy
y - ilosc miar mula

y + 1 = (x-1)*2
x+1 = y - 1

y + 1 = 2x - 2
x = y - 2

y + 1 = 2y - 4 -2
x = y - 2

y = 7
x = 5

pzdr ;)
31 3 31
2009-12-20T15:33:28+01:00
X - ilość miar oślicy
y - ilość miar muła

2(x-1)=y+1
x+1=y-1

2x-2=y+1
x+1=y-1

2x-y=3 (dodajemy obustronnie)
y-x=2

x=5

x=5
y-5=2

x=5
y=7

Odp.:Muł niósł 7 miar, a oślica 5 miar wina.
7 4 7