Odpowiedzi

2009-12-20T15:36:42+01:00
-popularną wigiliją potrawą jest sałatka ziemiaczana lub pieczona kiełbasa
2009-12-20T15:38:27+01:00
-swieta w niemczech przygotowane sa juz na 4 tygodnie przed wigilia
-pojawiają się w tym dniu adwentowe wieńce z czterema świecami
-W pierwszą niedzielę wolno zapalić tylko jedną świecę, a dopiero wraz z upływem kolejnych tygodni można zwiększać ich liczbę, aż do czterech przed samą Wigilią
-Dzieci dostają adwentowe kalendarze. Każdy dzień związany jest z niespodzianką - najczęściej czekoladką lub drobną zabawką
-wspólnie pieczone są kruche ciasteczka lub "drezdeński keks" z dużą ilością bakalii i marcepana
-stałym punktem świąt Bożego Narodzenia jest rodzinne muzykowanie i śpiewanie kolęd.
-kulinarnym punktem kulminacyjnym niemieckiego Bożego Narodzenia nie jest - w przeciwieństwie do Polski i wielu innych krajów - Wigilia, lecz pierwszy dzień świąt. 24 grudnia wypełniony jest do ostatniej chwili ostatnimi przygotowaniami. Dlatego na wigilijnych stołach króluje w tym dniu jedna z najbardziej popularnych niemieckich potraw - ziemniaczana sałatka lub pieczona kiełbasa.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T15:39:07+01:00
In Deutschland, gibt es keine einheitliche Zollkontrollen an diesem Tag. Anteil der Bevölkerung, das ist nicht die Kirche zu gehen, hat Sonntag Abend schon am Nachmittag begonnen. Messe in der evangelischen Kirche beginnt um 17:00 Uhr, dann im Haus weigerte sich, auch für die Familie Lichter Kerzen am Weihnachtsbaum zu beten und hören Weihnachtslieder. Nur setzt sich dann an den Tisch. Nur die engsten seit Heiligabend ist traditionell ein Familienfest hier. Wenn Kinder bereits erstellt habe meinen eigenen vier Wänden verbringen sie es am Heiligen Abend. Im weiteren Kreis der Familie erfüllt, bis die ersten oder zweiten Tag des Heiligabend .Gericht ist Kartoffelsalat mit Würstchen. Einige fressen auch Fische, aber nicht, weil es ist, aber post. Gans gebraten mit Kartoffeln in deutschen Haushalten zu beobachten kann nicht umhin, eine grundlegende Weihnachtsgans mit Sauerkraut geben. Es kann nicht fehlen Süße: Hefekuchen mit Nüssen und Rosinen, Lebkuchenhäuschen und vereisten Cookies. Nach dem Abendessen gibt die Gaben und singen Weihnachtslieder.

A tu masz tłumaczenie

W Niemczech nie ma jednolitych obyczajów wigilijnych. Część mieszkańców, tych nie chodzących do kościoła, rozpoczyna świąteczny obiad już po południu. Msza w kościele ewangelickim rozpoczyna się o 17.00, potem w domu odmawia się jeszcze modlitwę za rodzinę, zapala świeczki na choince i słucha kolęd. Dopiero potem siada do stołu. Tylko z najbliższymi, ponieważ tradycyjnie Wigilia jest tu świętem rodziny. Jeżeli dzieci założą już własne domy, to w nich spędzają Wigilię. W szerszym gronie rodzinnym spotyka się dopiero w pierwszy lub drugi dzień Bożego Narodzenia.Główną potrawą wigilijną jest sałatka kartoflana z kiełbaskami. Niektórzy jedzą też ryby, ale nie dlatego ,że przestrzegają postu.Najpopularniejsza jest jednak gęś pieczona z ziemniakami z wody W niemieckich domach nie może zabraknąć choinki Podstawowe danie to gęś z kapustą. Nie może zabraknąć słodyczy: ciasto drożdżowe z bakaliami, domki z piernika i lukrowane ciasteczka. Po kolacji wręcza się prezenty i śpiewa kolędy.
2 5 2