Odpowiedzi

2009-12-23T13:48:40+01:00
1918.koniec wojny, niezadowolenie w Nimczech
1919.tratkat wersalski, w niemczech oburzenie, komunistyczne powstanie, stłumione przez socjalndemokratyczny rząd
1921-1923 wielkie kryzysy w niemczech, groziło to przewrotem politycznym
1923. hitler próbuje przejąć władzę w Monachium (pucz monachijski), nie udaje mu się, trafia do więzienia na pół roku, tam pisze swoją książke ,,Mein Kampf' (Moja Walka), zawarł tam głowne myśli swojej doktryny nazwanej przez niego narodowym socjalizmem - rasizm, niemcy - rasa aryjska, itd.
1928. NSDAP (partia hitlera) słabo wypada w wyborach (2,6%), ale poo wielkim kryzysie, biedzie i bezrobociu powodzenie nazistów wzrosło
1932. NSDAP w wyborach otrzymuje 37% głosó i zostali największą partią, gdyby jednak partie komunistó i socjaldemokratów stworzyły koalicję powstrzymały by ją, ale nienawidzili się (patrz 1919 rok)
1933 hitler zostaje kanclerzem niemiec, niedługo potem wybuch a pożar w budynku Reichstagu, o podpalenie oskarżóno Żydów i komunistów, na rozkaz hitlera prezydent wydaje zarządzenie ,,o ochronie narodu i państwa", w połowie roku 1933 hitler likwiduje wszystkie partie poza swoją
1934. umiera prezydent niemiec, hitler łączy urząd kanclerza i prezydenta w jedno i ogłasza się fuhrerem (UWAGA, to ,,u" ma nad sobą dwie kropki, to jest ,,u" niemieckie!), jest odtąd głową państwa i zwierzchnikiem sił zbrojnych, stał się dyktatorem, ani razu nie łamiąć konstytucji, a niemcy w całkowicie legalny sposób przestały być demokratyczne
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T17:25:53+01:00
1918-koniec I wojny światowej, klęska Niemiec
1919-tratkat wersalski, oburzenie w Niemczech z powodu postanowień traktatu: -utracili kolonie na rzecz zwycięzców wojny
-utracili Alzację i Lotaryngię na rzecz Francji
-armia niemiecka mogła liczyć tylko 100tys. żołnierzy
-Niemcy nie mogłi posiadać czołgów, lotnictwa(luftwaffe), marynarki wojennej
-musieli płacić kontrybucję na rzecz wygranych
-zagłębie Saary pod patronat Ligii Narodów
-demilitaryzacja Nadrenii
1921-1923-wielki kryzys państwa
1923. Próba przejęcia władzy przez Hitlera(nieudana)- (pucz monachijski), Hitler trafia do więzienia na pół roku, gdzie pisze ,,Mein Kampf' (Moja Walka), zawarł tam głowne myśli swojej doktryny nazwanej przez niego narodowym socjalizmem - rasizm, Niemcy - rasa aryjska, żydzi-podludzie,których należy tępić itd.
1928. NSDAP (partia Hitlera) słabo wypada w wyborach (2,6%), ale po wielkim kryzysie, biedzie i bezrobociu, powodzenie nazistów wzrosło
1932-powtórka wyborów parlamentarnych, NSDAP zyskuje 37%, Hitler stopniowo wyprowadza Niemcy z kryzysu,dogaduje się z burżuazją,rozwija przemysł zbrojeniowy,armia głównym odbiorcą
1933-Hitler zostaje kanclerzem (premierem),utoworzenie III Rzeszy Niemieckiej, podpalenie Reichstagu, zrzucenie winy na lewicę, wprowadza stan wyjątkowy, zakaz działalności partii politycznych oprócz NSDAP, tworzenie obozów koncentracyjnych dla przeciwników
1934-"noc długich noży"-wymordowanie dowództwa SA,rozwój propagandy
1935-ustawy norymberskie skierowane przeciwko Żydom
1936/1937-dalszy rozwój propagandy
1938-noc kryształowa-rozprawa z Żydami