Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T17:40:27+01:00
Pozdrawiam :)
V=Pole podstawy*h/3=72*3√6/3=72√3cm³
z rozpędu podzieliłem na 2, a nie na 3 :)
2009-12-23T23:24:15+01:00
W ostrosłupie prawidłowym czworokątnym przekrój wyznaczony przez wysokości przeciwległych ścian jest trójkątem równoboczny, o polu 18 pierwiastków z 3 cm kwadratowych. oblicz pole powierzchni i objętość tego ostrosłupa

a=?
h=a, h-wysokość ściany bocznej

P=18√3 cm²
a²√3/4=18√3
a²=18*4
a²=72
a=√72=6√2 cm

Pp=a²=72 cm²

H=?
H²+(1/2a)²=a²
H²+(3√2)²=(6√2)²
H²+18=72
H²=72-18
H²=54
H=√54
H=3√6cm

V=1/3 Pp*H
V=1/3*72*3√6
V=72√6 cm³

Pc=Pp+Pb
Pc=a²+4*1/2a*h
Pc=72+2*6√2*6√2
Pc=72+2*72
Pc=216 cm²