Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T15:44:55+01:00
=½(a+b)×h
h²+x²=20²
h²+(25-x)²=15²

h²+x²=400
h²+625-50x+x²=225

h²=400-x²
400-x²+625-50x+x²=225
50x=800
x=16
h²=400-x²=400-256=144
h=12

P=½(35+10)×12=½×45×12=45×6=270
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T16:01:55+01:00
Rysunek w załączniku.
__________________________________________________________
Narysuj sobie taki trapez... u góry mniejsza, u dołu większa.. i zrób 2 wysokości z górnych wierzchołków...

1równanie :wiesz, że 10(górna)+(x+y)-czyli te skrawki po lewej i prawej od wysokości na dolnej podstawie to razem 35...

2równanie: z pitagorasa dla pierwszego ramienia...

3równanie: z pitagorasa dla drugiego ramienia

Czyli:

x-skrawek pod ramieniem 15
y-skrawek pod ramieniem 20
h-wysokość

x+y+10=35
h²=15²-x²
h²=20²-y²

Liczymy:
x=25-y
h²=225-(25-y)²
h²=400-y²

x=25-y
400-y²=225-(25-y)²
h²=400-y²

x=25-y
400-y²=225-(25²+y²-2*25*y)
h²=400-y²

x=25-y
400-y²=225-625-y²+50y
h²=400-y²

x=25-y
400-y²=-400-y²+50y |+(400+y²)
h²=400-y²

x=25-y
50y=800 |/50
h²=400-y²

x=25-16
y=16
h²=400-16² |√

x=9
y=16
h=√144

x=9
y=16
h=12

I pole:
P=(a+b)*h/2
P=(10+35)*12/2=45*6=270

Odpowiedź. Pole tego trapezu wynosi 270cm.
__________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.