Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T15:49:34+01:00
Ponieważ rozwiniecie zarodnika trwa jakieś 6-7 lat a ludzie niestety wykorzystywali je do celów farmaceutycznych i dlatego są zagrożone wyginięciem.
2009-12-20T15:54:42+01:00
Wszystkie widłaki w Polsce są chronione ponieważ kiedyś były używane w przemysle farmaceutycznym jako środki wymiotne i moczopędne, a ich zarodniki służyły do osuszania sączących się ran. Doprowadziło to do prawie całkowitego ich wyginięcia. Natomiast ich czas rośnięcia jest bardzo długi bo wynosi aż 20 lat. Polsce występują ich jedynie 2 z 200 gatunków.
1 4 1