Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T15:56:21+01:00
X+y=13 / *9
10x+y=10y+x+27

9x+9y-117=0
9x-9x-27=0
18x-144=0
x=8

8+y=13
y=5

Ta liczba to 85.
2009-12-20T15:59:14+01:00
X - cyfra dziesiątek, y - cyfra jedności tej liczby
Mamy x + y = 13 ( suma cyfr)
10x + y ( dana liczba)
10 y - x (liczba o przestawionych cyfrach )
Czyli
x + y = 13 ----------------------> y = 13 - x
(10 x + y) - ( 10y + x ) = 27
-----------------------------------
10x + (13 -x) - 10*(13 - x) - x = 27
y = 13 - x
-------------------------------------------
10x -x + 10 x - x + 13 - 130 = 27
y = 13 - x
----------------------------------------
18 x = 27 + 130 - 13 = 144
y = 13 - x
------------------------------------------
x = 144 : 18 = 8
y = 13 - 8 = 5
__________________-
Odp.Tą liczbą jest 85
Spr. 85 - 58 = 27