Daje najj

kiedy zadzwonił dzwonek do klasy weszło 16 osób wsrod ktorych dziewczyny stanowiły 75%.Po chwili do klasy weszło czwpro spóznionych uczniów i dziewczynki stanowiły 70% wszystkich osob obecnych w klasie. Ile diewczynek i ile chłopców się spózniło

Prosze o rozwiazanie !. Daje Najj

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T16:05:07+01:00
16 osób weszło, 75% stanowiły dziewczynki
0,75 * 16 = 12 dziewczynek weszło

weszło 4 spóźnionych (razem w klasie 20 osób), 70% stanowią dziewczynki
0,7 * 20 = 14 dziewczynek jest w klasie

12 dziewczynek weszło po dzwonku, 2 (14-12) weszły spóźnione

spóźniły się 2 dziewczynki i 2 chłopców
2009-12-20T16:08:46+01:00
100%-16
75%-x
x- 75%*16 :100%=12-dziewczynki
16-12=4-chlopcy
czyli 2 bylo spoznionych chlopcow i dwie spoznione dziewczynki
2009-12-20T19:42:47+01:00
16 ------- 100 %
x ------- 75 %
x = 16 * 75 : 100 = 12 dziewczyn
16 + 4 = 20
20 ------- 100 %
x ------- 70 %
x = 20 * 70 : 100 = 14 dziewczyn
14 - 12 = 2 spóźnione dziewczynki
4 - 2 = 2 spóźnieni chłopcy