Odpowiedzi

2009-12-20T16:09:18+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T16:10:44+01:00
1. występowanie pór roku
2. strefy oświetlenia Ziemi
3. zmiana wysokości Słońca nad horyzontem w różnych szerokościach geograficznych w ciągu roku
4. różne zmiany temperatury powietrza
5. zmiana długości dnia i nocy na Ziemi
6. występowanie dni i nocy polarnych - rok astronomiczny
7. występowanie stref klimatycznych (okołorównikowa, umiarkowana oraz okołobiegunowa).
19 3 19
2009-12-20T16:11:19+01:00
Ziemia jest trzecią wg oddalenia od słońca planetą układu słonecznego. Ruch jaki wykonuje wokół
słońca nazywamy ruchem obiegowym Ziemi.Orbita ruchu obiegowego Ziemi ma krztałt elipsy,dlatego
Ziemia znajduje się raz bliżej,a raz dalej od Słońca.Pełen obieg Ziemi wokół Słońca trwa 1 rok
astronomiczny [365 dni, 5 godzin, 48 minut i 45,9 sekundy]. Z tych dodatkowych prawie 6 godzin
co 4 lata powstaje dodatkowa doba, dlatego co 4 lata występuje rok przestępny mający 366 dni.
Większość lat liczy sobie 365 dni i są to lata zwykłe, a lata, których liczba dzieli się przez 4 są
latami przestępnymi [366 dni].

mam nadzieje ze bedzie dobrze :)