Odpowiedzi

2009-12-20T16:29:39+01:00
A) nie
b)tak

6i 19/30
1 i 11/15
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T16:36:14+01:00
Sprawdź czy a=b jeżeli
a= 2/5
b= 0,4
2/5=4/10=0,4 tak

a= 4 i 3/5=4 i 6/10=4,6 tak
b=4,6


oblicz:
2,3+ 4 i 1/3=2 i 3/10+4 i 1/3=2 i 9/30+4 i 10/30=6 i 19/30
5,4- 3 i 2/3=5 i 4/10-3 i 2/3=5 i 12/30-3 i 20/30=1 i 22/30=1 i 11/15
1 5 1
2009-12-20T16:38:44+01:00
⅖=0,4
0,4=⁴/₁₀=²/₅
a=b

4³/₅=4,6
4,6=4⁶/₁₀=4³/₅
a=b

2,3+ 4 ⅓=2³/₁₀+4⅓=²³/₁₀+¹³/₃=⁶⁹/₃₀ + ¹³⁰/₃₀=¹⁹⁹/₃₀= 6¹⁹/₃₀
5,4- 3 i ułamek 2,3 =5,4-3⅔=5⁴/₁₀-3⅔=⁵⁴/₁₀ - ¹¹/₃= ¹⁶²/₃₀-¹¹⁰/₃₀=⁵²/₃₀=²⁶/₁₅=1¹¹/₁₅
1 5 1