Darek oszacował liczbę słów w powieście Potop Henryka Sienkiewicza.Przeanalizował kilka stron tekstu i przyjął że na stronie w każdej z 41 linijek znajduje się 9 wyrazów.Trzy tomy powieści mają razem 1194 strony. Z ilu słów składa się Potop według szacunków Darka ?


Bardzo pilnie potrzebuję tego zadania na jutro z pełnymi obliczeniami , dziękuje za wszelką pomoc.

3

Odpowiedzi

  • Auki
  • Początkujący
2009-09-14T16:43:20+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T16:45:46+02:00
Tak więc:

Strona ma 41 linijek po 9 wyrazów, z tego wynika, że na 1 stronie:
41*9 = 369 słów
Trzy tomy mają razem 1194 strony, czyli:
369*1194= 440586 słów (440 tys 586 słów)
1 5 1
2009-09-14T16:45:47+02:00

ilość słów = 1194*41*9=440 586
1 1 1