Odpowiedzi

2009-12-20T17:25:04+01:00
NARZĄD,ORGAN-wyspecjalizowana część organizmu ludzkiego lub zwierzęcego,mająca swoistą budowę i pełniąca określone czynności,np.narządy płciowe,narząd równowagi,mięśnie,serce,żołądek,ucho itd...
--NARZĄD CORTIEGO-nabłonek zmysłowy narządu słuchu znajdujący się w przewodzie ślimaka w uchu wewnętrznym.
--NARZĄD CZUCIA-zespoły receptorów rozproszonych głównie w skórze i błonie śluzowej,odbierających różne rodzaje czucia:dotyku,ucisku,bólu,temperatury.
--NARZĄD ŁZOWY-jedna z części aparatu ochronnego oka.
--NARZĄD POWONIENIA-narząd zmysłowy znajdujący się w błnie śluzowej jamy nosowej,w miejscu zw.okolicą węchową.
--NARZĄD RÓWNOWAGI-narząd ściśle zespolony z narządem słuchu,tworzący razem z nim narząd statyczno-słuchowy.
--NARZĄD SMAKU-zmysłowy zlokalizowany w kubkach smakowych,które są umieszczone w brodawkach językowych i w nabłonku nagłośni.
--NARZĄD MOWY-zespół narządów uczestniczących w wytwarzaniu dżwięków mowy.
--NARZĄD KRWIONOŚNY-wytwarza komórki krwi:szpik kostny czerwony wytwarzający krwinki czerwone,białe ziarniste i płytkowe,są to węzły chłonne,śledziona.
--NARZĄD PŁCIOWY-żeńskie i męskie narządy rozrodcze;do męskich należą:jądra,najądrza,nasieniowody,gruczoł krokowy,prącie,moszna;do żeńskich:jajniki,jajowody,macica,pochwa,wargi sromowe,łechtaczka.
--NARZĄD ZMYSŁÓW-grupa narządów,których fizjologiczną funkcją jest odbieranie pobudzeń wewnętrznych i bodżców zewnętrznych.

Mam nadzieję,że ci pomogłam i liczę na NAJ.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T21:41:49+01:00
-NARZĄD RÓWNOWAGI-narząd ściśle zespolony z narządem słuchu,tworzący razem z nim narząd statyczno-słuchowy.
--NARZĄD SMAKU-zmysłowy zlokalizowany w kubkach smakowych,które są umieszczone w brodawkach językowych i w nabłonku nagłośni.
--NARZĄD MOWY-zespół narządów uczestniczących w wytwarzaniu dżwięków mowy.
--NARZĄD KRWIONOŚNY-wytwarza komórki krwi:szpik kostny czerwony wytwarzający krwinki czerwone,białe ziarniste i płytkowe,są to węzły chłonne,śledziona.
--NARZĄD PŁCIOWY-żeńskie i męskie narządy rozrodcze;do męskich należą:jądra,najądrza,nasieniowody,gruczoł krokowy,prącie,moszna;do żeńskich:jajniki,jajowody,macica,pochwa,wargi sromowe,łechtaczka.
--NARZĄD ZMYSŁÓW-grupa narządów,których fizjologiczną funkcją jest odbieranie pobudzeń wewnętrznych i bodżców zewnętrznych.
3 2 3