Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:05:58+01:00
Wiem że istnieje etos rycerski.
(zbiór zasad)
etyka to rówież zasady jakimi cechować się prawdziwy rycerz.
powinien być mądry silny waleczny odważny... itp.
2 3 2
2009-12-20T17:08:51+01:00
Etos rycerza kresowego?
etos sarmaty?
nie wiem czxy dobrze :/
2 3 2
2009-12-20T17:12:43+01:00
Etyka Rycerska




Jest to zbiór powszechnie przyjętych i akceptowanych przez
rycerzy.Stanowił zbiór norm, które ustalały się przez wieki i wyznaczały wzorzec osobowy idealnego rycerza oraz kształtowały wzory zachowań przyjętych w społeczności rycerskiej.


Dobre urodzenie
Stanowa solidarność rycerska
Hojność
Żądza sławy-chyba to nie ale nie wiem
Odwaga
Wierność danemu słowu
Etyka walki
Siła fizyczna, uroda, wdzięk
Szlachetna postawa wobec kobiet
2 5 2