Zad1 Proszę zapisywac obliczenia!!!
Dwie maszynistki przepisywali rekopis. pierwsza przepisala 3/7 całego rękopisu a druga 5/14 całego rękopisu ile stron liczył rękopisz jeżeli pierwsza maszynistka przepisała o 7 stron więcej niz druga
Zad2
Licznik samochodu wskazywwał, że przejechano 12921km. Za dwie godziny na liczniku pojawiła się co do wielkości liczba, którą odczytac można jednakowo w obie strony.Z jaką średnią prędokością jechał kierowca tego samochodu w ciągu ostatnich dwóch godzin?
Zad3
Za ołówek i gumkę zapłacono 1,50zł. Za taką samą gumkę i temperówkę zapłacono 3,00zł. Za taką samą temperówkę i zeszyt zapłacono 3,30zł.Ile trzeba zapłacic za ołówek i zeszyt?
Zad4
Smok Mlekopij pociął papierowy kwadrat na 800 trójkątnych części. Mają one wiele różnych kształtów, ale każdy ma pole 18 cm<kwadratowych>. Jaka była długośc wyjściowego boku kwadratu?
Zad5
Czarodziej Meg przelał do beczki zawartośc wyprodukowanych przez siebie trzylitrowych butelek z eliksirem mądrości. Chciał napełnic nim mało rozlał eliksir po równo do dwunastu takich słojów chociaż teraz nie są one pełne. Ile eliksiru jest w każdym słoju?

Proszę zapisywac obliczenia!!!Inaczej zgłaszam!!!
Daje dużo punktów proszę piszcie jak najszybciej!!!
PILNEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T19:32:51+01:00
2.
kolejną liczbą, którą można odczytać w obie strony tak samo jest : 13131
musim od tej liczby odjąć poprzednią prędkość
czyli
13131
-12921
---------
210
czyli przez 2 godz. przejechał 210km
w jedną h. przejechał 210/2 = 105
odp. jego średnia prędkość przez te dwie godziny wynosiła 105km/h
4.
800 (części) * 18 cm^2 = 14400 cm^2 (pole kwadratu
pole kwadratu to : a*a czyli dwa boki pomnożone przez siebie
a = √14400
a = 120
odp. długość boku kwadratu wynosi 120cm.

5.
beczka = 3l
mamy 12 słoików
3l : 12 (słoików) = 0,25 l.
odp. W każdym z małych słoicczków jest po 0,25l. eliksiru.
1 1 1
2009-12-20T23:49:13+01:00
1.
a - strony w rękopisie
I: 3/7 a = 6/14 a
II: 5/14 a

6/14a - 5/14 a = 7
1/14a = 7
a = 98

3.
o+g = 1,5
g+t = 3
t+z = 3,3
o+z = ?

(o+g) - (g+t) + (t+z) = 1,5 - 3 +3,3
o+z = 1,8
1 4 1