Państwo wodzińscy zużyli w marcu 6 m szesciennych wody zimnej i 7 m szesciennych wody ciepłej.Zapłacili za to 54 zł. W kwietniu za zużycie 7 m szesciennych wody zimnej i 6 m szesciennych wody ciepłej zapłacili 50 zł. Cena wody w marcu i kwietniu były takie same.Ile m szesciennych wody zimnej, a ile wody ciepłej??

PROSZĘ O ANALIZĘ I WSZYSTKIE ROZWIĄZANIA POMOCY???

3

Odpowiedzi

2009-12-20T17:09:20+01:00
X-zimna
y-ciepla

6x+7y=54 - miesiac pierwszy tyle wynosilo zuzycie z cena
7x+6y=50 - miesiac drugi tyle wynosilo zuzycie z cena

6x+7y=54 /:6
7x+6y=50

x=9-(7/6)y
7*(9-7/6y)+6y=50

x=9-(7/6)y
63-49/6y+6y=50

x=9-(7/6)y
-13/6y=-13/: (-13/6)

x=9-(7/6)y
y=6

x=2
y=6
2009-12-20T17:31:47+01:00
Państwo wodzińscy zużyli w marcu 6 m szesciennych wody zimnej i 7 m szesciennych wody ciepłej.Zapłacili za to 54 zł. W kwietniu za zużycie 7 m szesciennych wody zimnej i 6 m szesciennych wody ciepłej zapłacili 50 zł. Cena wody w marcu i kwietniu były takie same.Ile m szesciennych wody zimnej, a ile wody
ciepłej??

6x+7y=54
7x+6y=50

13x+13y=104 /:13
x+y=8
x=8-y

6(8-y)+7y=54
48-6y+7y=54
y=6

x=8-6
x=2

Metr sześcienny zimnej wody kosztuje 2 zł a ciepłej 6 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:32:12+01:00
X - zużycie wody zimnej
y - zużycie wody ciepłej

6x + 7y = 54 - koszt zuzycia wody w marcu
7x + 6y = 50 - koszt zużycia wody w kwietniu

6x + 7y = 54 |*(-6)
7x + 6y = 50 |* 7

- 36x - 42y = - 324
49x + 42y = 350

13x = 26 |:13
x = 2

7x + 6y = 50
14 + 6y = 50
6y = 50 - 14
6y = 36 |:6
y = 6

x = 2
y = 6
6 5 6