1.Porównaj fotosyntezę i oddychanie tlenowe.

2. Porównaj proces oddychania tlenowego i beztlenowego.:
-Potrzebne składniki :
-Powstające produkty:
-Miejsce zachodzenia procesu:
-Ilość uzyskanej energii:
-Cel procesu:
Błagam ! Potrzebne od zaraz ... ;-(
Z góry Dziękuję ... ;*

2

Odpowiedzi

2009-12-20T17:14:20+01:00
Oddychanie tlenowe ; cytoplazma+mitochondria, potrzeba dużo energii,
pobieranie tlenu, wydalanie co2 - wymiana gazowa.
glukoza+tlen --> energia+dwutlenek węgla+woda.

oddychanie beztlenowe ; (fermentacja) cytoplazma, mało energii.
glukoza--> energia+dwutleneg węgla+ alkochol etylowy

glukoza-->kwas mlekowy+dwutlenek węgla+woda.

to jest część notatki z lekcji biologii.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:13:53+01:00
1.Porównaj fotosyntezę i oddychanie tlenowe.
Fotosynteza zachodzi u roślin przy udziale chlorofilu i energii słonecznej
oddychanie tlenowe polega na uwalnianiu energii zmagazynowanej w pozywieniu, zachodzi w każdej żywej komórce w mitochondrium.
2. Porównaj proces oddychania tlenowego i beztlenowego.:
-Potrzebne składniki :
oddychanie tlenowe = glukoza tlen
oddychanie beztlenowe= glukoza
-Powstające produkty:
oddychanie tlenowe: dwutlenek węgla, woda, energia
oddychanie beztlenowe= kwas mlekowy lub alkohol etylowy, dwutlenek węgla , energia
-Miejsce zachodzenia procesu:
oddychanie tlenowe= mitochondrium
oddychanie beztlenowe= cytoplazma
-Ilość uzyskanej energii:
w oddychaniu tlenowym uwalnia się więcej energii

-Cel procesu:
dostarczenie energii



CZekam na najlepszą.
28 4 28