Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:24:00+01:00
Każda z wojen, pomimo zmiennego przebiegu i okresów przewag kartagińskich szczególnie pod wodzą Hannibala w czasie drugiej wojny punickiej, przyniosła wygraną Rzymianom, którzy stopniowo przejmowali posiadłości i wpływy Kartaginy, by w końcu zniszczyć ją zupełnie, a jej ludność zgładzić lub wziąć w niewolę.Zwycięstwa w wojnach punickich pozwoliły Rzymowi na stworzenie imperium rzymskiego w zachodniej części Morza Śródziemnego, jak też militarnych i gospodarczych podstaw do późniejszej ekspansji w kierunku wschodnim.
1 5 1
2009-12-20T17:28:27+01:00
Uzyskanie przez Rzym dominacji na Morzu Śródziemnym, bowiem Kartagina, zmuszona do spłacenia ogromnego trybutu, nie mogła sobie pozwolić na odtworzenie silnej marynarki. Dzięki uczestnictwu dużej części społeczeństwa w wysiłku wojennym Rzym utworzył tak potężną flotę, że możliwa była jednocześnie ochrona wybrzeży Italii, szlaków handlowych, oraz ataki na wybrzeża wrogich państw.

stopniowo przejmowali posiadłości i wpływy Kartaginy,

pozyskac niewolników lub zagłodzic ludność

stworzenie imperium rzymskiego w zachodniej części Morza Śródziemnego

stworzenie militarnych i gospodarczych podstaw do późniejszej ekspansji w kierunku wschodnim
2 5 2
2009-12-20T17:27:37+01:00
Klęska Kartaginy
Stopniowe przejmowanie posiadłości przez Rzymian
Zniszczenie doszczętnie Kartaginy
Zgładzenie jej ludności lub wzięcie w niewolę
militarne i gospodarcze podstawy Rzymu do późniejszej ekspansji w kierunku wschodnim.

chyba takie coś:)
3 4 3