Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:27:32+01:00
Rozmnażanie- wytwarzanie nowych osobników (osobników potomnych, potomstwa) przez organizmy rodzicielskie (komórki rodzicielskie, rodziców).

Obojnak- określenie osobnika posiadającego cielesne cechy dwojga płci.

zadpodnienie zewnetrzne- proces zapłodnienia jaja znajdującego się poza ciałem samicy, w środowisku (najczęściej w wodzie).

zaplodnienia wewnetzrne- proces zapłodnienia jaja znajdującego się wewnątrz ciała (w układzie rozrodczym) samicy.

jajorodnosc-najbardziej rozpowszechniona forma rozrodu płciowego zwierząt, polegająca na rozwoju zarodkowym w jaju wydalonym z organizmu matki przed zapłodnieniem (u wielu bezkręgowców, ryb) lub tuż po zapłodnieniu (u gadów, ptaków) - jajożyworodność
1 5 1
2009-12-20T21:06:40+01:00
Obojniactwo-
dymorfist plociowy-
zadpodnienie zewnetrzne-
zaplodnienia wewnetzrne-
jajorodnosc-
rozmnażanie-