W sklepie mięsnym ceny są ustalone, tak ze na oddzieleniu schabu od kości właściciel nic nie zarabia i nic nie traci. ile przecietnie wazą kosci a ile mięso w 1 kg schabu z kością ????

1 kg schabu z kością - 13 zł
1 kg schabu bez kości - 16 zł
1 kg kości bez schabu - 4zł

prosze o rozwiązanie z układem równan

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • nuna
  • Początkujący
2009-12-20T18:12:36+01:00
X- kg schabu
y-kg kości

x+y=1 (*-4)
16x+4y=13

-4x-4y=-4
16x+4y=13 (metoda przeciwnych współczynników)
--------------------------
12x=9
x=12/9=3/4=0,75 (kg)

x=0,75
y=1- 0,75

x=0,75 (kg)
y=0,25 (kg)

Zadanie jest na 100% dobrze rozwiązane bo zostało mi ono zadane wczoraj ^^ jako dodatkowe :D
2009-12-20T18:15:16+01:00
X+y=1| *(-4)
16x+4y=13

-4x-4y+-4
16x+4y=13

12x=9|:12
x=0,75

0,75+y=1
y=0,25
x=0,75
Odp.Kości ważą 0,25kg a schab 0,75kg.
2009-12-20T23:53:15+01:00
/ - znak dzielenia

x+y=1 / *(-4)
16x+4y=13

-4x-4y+-4
16x+4y=13

12x=9 /:12
x=0,75

0,75+y=1
y=0,25
x=0,75

Odpowiedź. Kości ważą 0,25kg, schab waży 0,75kg.

Mam nadzieję, że pomogłam:)