Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:40:23+01:00
A) magnez, Mg:
Grupa 2 okres 3
p⁺=12 n⁰=24-12=12 e⁻=12
b)geraman, Ge:
p⁺=32 n⁰=73-32=41 e⁻=32
c) ołów, Pb
p⁺=82 n⁰=207-82=125 e⁻=82
d)azotu, N
p⁺=7 n⁰=14-7=7 e⁻=7
e)węgla, C:
p⁺=6 n⁰=12-6=6 e⁻=6

:):) pozdrawiam
(p-protony, n-neutrony, e-elektrony)
2009-12-20T17:43:58+01:00
Zasada najważniejsza w chemi;
ile protonów tyle elektronów:)
A więc;
Mg-12 p+ i e-
Ge 32 p+ i e-
Pb 82 p+ e-
N 7 p+ e-
C 6 p+ e-
Pozdrówka:)
2009-12-20T17:53:31+01:00
Mg-12 p+ i e-
Ge 32 p+ i e-
Pb 82 p+ e-
N 7 p+ e-
C 6 p+ e-