Przyjmując że n jest liczba naturalną, napisz wyrażenie;

a) trzy kolejne liczby naturalne w których n jest liczbą największą
b) Trzy kolejne liczby naturalne w których n jest liczbą najmniejszą
c) liczbą parzystą
d) trzy kolejne liczby parzyste
e) Liczbę nieparzystą
f) trzy kolejne liczby nieparzyste w których 2n+1 jest liczbą środkową

2.Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego
A) Koszt 11 kg jabłek po a zł za kilogram
B) 30% liczby m
c) p% liczby 80
d) Liczbę uczniów w klasie jeżeli w n ławkach siedzi po 2 uczniów i w jednej ławce siedzi 1 uczeń
e) Wiek Olka, jeżeli jest on starszy pd Basi o 5 lat ,A Basia ma x lat

3

Odpowiedzi

2009-12-20T17:38:22+01:00
1.
a)n-2, n-1, n
b)n, n+1, n+2
c)2n
d)2n, 2n+2, 2n+4
e)2n+1
f)2n-1, 2n+1, 2n+3
2.
a)11a
b)30%m
c)p%80
d)2n+1
e)x+5
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:39:14+01:00
1.
a)n-1, n-2, n-3
b)n+1, n+2, n+3
c)n+1 lub n+2
d)n+2, n+4, n+6
e)n+1, n+3, n+5
f)2n-1, 2n+1, 2n+3


2.
a)11a
b)0,3m
c)p/100 x 80
d)2n - 1
e)x +5
1 1 1
2009-12-20T17:43:59+01:00
A)n-1
n-2
n-3
b)n+1
n+2
n+3
c)2n
d)2n+2
2n+4
2n+6
e)2n+1
f)2n+3
2n+5
2n+7

A)11a
B)30%m=0,3m
C)p%*80=0,p*80
D)2n+1
E)x+5
1 5 1