1. Złodziej biegnie z prędkością 12m/s, a 30m za nim stoi policjant i zaczyna go gonic z prędkością 14m/s. Po jakim czasie i w którym miejscu się spotkają.
2. Oblicz prędkość liniową, kątową i przyspieszenie dośrodkowe karuzeli która w 1 min. wykonuje 2400 okrążeń. r=20
3. Facet jedzie z prędkością 15 m/s (500m) a potem zsiada z rowewu i idzie 100m z prędkoscią 10m/s. Oblicz prędkość średnią.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T07:53:57+01:00
Pierwsze bedzie raczej tak 14m/s-12m/s= 2m/s : 30m= 15s
droga policjanta to 30m + to co przebiegl czyli
v=s/t /*t s=vt s=14m/s*15s=210m
zlodziej przebiegl o 30m mniej czyli 180
180+30=210m
Odp= policjant i zlodziej spotkaja sie po 15 sekundach, podczas ktorych zlodziej przebedzie 180m a policjant 210

3. Vśr- s śr:t śr
Vśr = 600m/(t₁+t₂)
t₁=s₁/v₁ ≠ 33s
t₂=s₂/v₂=10s
Vśr= 600m/43s=13,95m/s


2. droga to obwod kola = 2πr= 125,6
2400 okrazen w ciagu 60 sekund czyli
2400/60=40 f=40Hz
V=s/t czyli V= metry/sekundy
V= 125,6 * 40Hz (f)= 5024 m/s PRĘDKOŚĆ LINIOWA

a= v²/r= 1262028,8

prędkosci katowej nie umiem wyliczyc, zakladam, ze r bylo w cm bo mi takie dzikie wyniki wyszly, ale jestem po nieprzespanej nocy i nie chce mi sie powtarzac obliczen, pozdrawiam
2009-12-23T09:03:17+01:00
Zad.3. Vśrednia - s śr:t śr
Vśr = 600m/(t₁+t₂)
t₁=s₁/v₁ ≠ 33s
t₂=s₂/v₂=10s
Vśr= 600m/43s=13,95m/s