ZADANIA NIE SĄ TRUDNE ALE NIE JESTEM PEWNA SWYCH WYNIKOW DLATEGO WSTAWIAM TE ZADANIA TUTAJ;* POMOZCIE PLIS;**

1.O ile roznia sie pola kwadratow z ktorych jeden ma bok dlugosci x a drugi ma bok o 7cm. dluzszy od x ??



2.Zapisz wzor na pole prostokata P, w ktorym jeden bok ma dlugosc x, a drugi jest o 3 cm krotszy od niego.Jakie wartosci moze przyjmowac wielkosc x?

2

Odpowiedzi

2009-12-20T17:38:01+01:00
1.O ile roznia sie pola kwadratow z ktorych jeden ma bok dlugosci x a drugi ma bok o 7cm. dluzszy od x ??

P₁=x²
P₂=(x+7)²=x²+14x+49

P₂-P₁=x²+14x+49 -x²=14x+49
Pola kwadratów różnią się o (14x+49)

2.Zapisz wzor na pole prostokata P, w ktorym jeden bok ma dlugosc x, a drugi jest o 3 cm krotszy od niego.Jakie wartosci moze przyjmowac wielkosc x?

P=x*(x-3)
x∈R\{0;3}
P=x²-3x
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:39:02+01:00
1. P1 = x * x = x^2
P2 = (x+7) * (x+7) = x^2 + 7x + 7x + 49 = x^2 + 14x + 49

x^2 - (x^2 + 14x + 49) = 14x + 49



2. a = x
b = x - 3cm

P = x * (x - 3cm) = x^2 - 3x