Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:45:16+01:00
Oblicz średnią arytmetyczną tych liczb.
a) 1/4 5/6 1/2 2/12 1/4 1/3 8/12

1+45+61+22+121+41+38+12=341

341/8=42,625

średnia arytmetyczna tych liczb to 42,625
2 3 2
2009-12-20T17:46:53+01:00
1/4=0,25
5/6=0,83
1/2=0,5
2/12=0,16
1/4=0,25
1/3=0,3
8/12=0,6

0,25+0,83+0,5+0,16+0,25+0,3+0,6=2,89/7=0,41
2009-12-20T17:45:58+01:00
(1/4 + 5/6 + 1/2 + 2/12 + 1/4 + 1/3 + 8/12) : 7 =
(6/24 + 20/24 + 12/24 + 4/24 + 6/24+ 8/24 + 16/24) : 7 =
72/24 : 7 = 3 : 7 = 3/7