Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T13:57:28+01:00
Magnezja (współczesna Manisa) to starożytne miasto w Azji Mniejszej (obecnie zachodnia Turcja).
Słowa "magnes", "magnetyt", "magnetyzm" prawdopodobnie pochodzą od nazwy starożytnego miasta Magnezja w Azji Mniejszej. Tam właśnie tę rudę znaleziono. Jednakże według legendy słowa te pochodzą od imienia pasterza Magnesa, który zauważył zjawisko przyciągania się kawałków rudy żelaza - magnetytu.
1 4 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-22T14:24:22+01:00
Magnes ma wpólnotę zze słowem magnesia to ze np.wiele wyrazów zaczaczyna sę od słowa magnes i kończy cząstką esja
1 4 1